Bilim ve onun ürünü olan teknolojiyi üretmeyen toplumlar, bağımsızlıklarını, dolayısıyla mutluluklarını yitirirler...

16 Ocak 2017 Pazartesi

Yaşadığım İlginç Olay

Merhabalar sevgili okurlarım. Size başımdan geçen ilginç olayları anlatmak istiyorum
Bundan 6 yıl önceydi. O zamanlar lise son sınftaydım. Evim okuluma uzak olduğu için toplu taşıma araçlarıyla gitmek mecburiyetindeydim. Her gün sabah saat 6:00 da kalkar hazırlanır kahvaltımı yapar okula gitmek üzere yola koyulurdum. Mevsim kış olduğu için ve aynı zamanda doğuda yaşadığım için ulaşımda binbir zorluklar içerisinde okuluma gitmeye çalışıyordum.
Doğuda yaşayanlar bilir. Gerçektende kışın şartlar ulaşıma aşırı derecede elverişsiz.
Neyse yine her zamanki gibi dolmuşa binip okuluma giderken iki kişinin dolmuşta birbirleriyle kavga ettiğini gördüm bir bayan ve diğeri erkek. Bayana bakınca bir şeyin ilginçleştiğini farkettim. Çünkü ben her gün farklı farklı otobüslere binerken her defasında onu görüyordum. Neredeyse her gün denk geliyordu. Adamla kavga ettiği sırada aralarına girip ortamı yumuşatmak istedim. Tam yanlarına yaklaşırken sanki kadının onları ayıracağım için yaklaştığımı anlamış gibi dönüp ters ters bakmaya başladı. Sizcede bu ilginç değil mi? Nasıl anlayabilir bunu?
Neyse tam yanlarına yaklaşıcakken uzak durmamı ve yaklaşmamam gerektiğini söyledi bana. O an içime bir ürperti geldi açıkçası. Bende aralarına girip olayı yumuşatmaktan vazgeçip nedense hep bu ilginç olaylar beni buluyor diyerek koltuğuma oturdum ve okuluma yaklaşıncaya kadar sessizce bekledim.
Nihayet okuluma vardım ve hocamızın sınıfa girmesiyle derse koyuldum.
Ders sırasında sürekli o kadın gözümün önüne geliyordu. Derse odaklanamıyordum. O gözlerini büyütüp kızgın ve bir hayli korkunç bakışları benim dersi dinlememe engel oluyordu. Dersi anlatan hocamızda bayandı. Bir ara ben dalmışım yine gözümün önüne geldi kadının bakişları ama bildiğiniz gibi değil istemsizce olan bir şey bu. Dalgınlığım esnasında hocam bana bir soru sormuş ama ben dalgın olduğum için hiç bir şey duymadım. Birden ani bir hareketle biri beni yakamdan tutup sallamaya başladı. Başımı kaldırıp baktığımda o kadının yine gözlerimin içine kızgınlıkla ve büyütmüşçesine baktını gördüm. O an o korkuyla kendimden geçip ani bir refleks hareketiyle o kadını ellerimle ittim. Ve kendime geldiğimde yerde hocamı bayılmış vaziyette gördüm. İlginç olay ise neden hocam değilde o kadın geldi gözümün önüne ? Kim bu kadın? Neden ben? Yoksa deliriyor muyum? İnanın delirdiğimi bile düşündüm ve kendime türlü sorular sormaya başladım.
O ara hocamı bile kaldırmayı unuttuğumu söyleyebilirim. Tabi sonradan dank etti kafama kaldırsana kadını ne duruyorsun diyip hocamı kaldırdim kolonya falan tuttuk arkadaşlarla on on beş dakikada uyandı. Özür falan diledim. Biraz zor olsada kendimi affettirmeyi başardım.
Nihayet okuldan çıktım, otubüs beklemek için durağa doğru yöneldim. O korkuyu, o ilginç olayı yaşadıktan sonra atlatamıyordum adeta. Otobüse binerken ya birdaha orada karşıma çıkarsa? Diye korkulara kapılarak beklemeye devam ettim.
Otobüs durağa yanaştı ve ben daha otobüs yanaşırken camlardan içeriyi süzmeye başladım acaba yine oradamı diye. Durak bayağı kalabalıktı benimle neredeyse 10-15 kişi beraber aynı otobüse bindik. Sırayla her koltuğu kesiyordum acaba oradamı diye. Şükürler olsun ki yoktu, o kadar sevinmiştim ki gülücüklerimi dışarıya saçıyordum diyebilirim. Yalnız otobüsün sol en arka koltuğunda bir kişi başındaki türbani tamamen yüzüne çekmiş uyuyordu. O olaydan sonra biraz dikkatimi çeksede pek fazla aldırış etmedim.
Okuldan saat 4:30' da çıkıyorduk, dolmuş yarım saat sürüyordu. İndiğimde saat 5:00 olmuştu. İnincede yaklaşık 10 dakika yürümem gerekiyordu eve varabilmem için, durağa uzaktı çünkü. İndikten sonra paçaları sıvayıp yola koyuldum. Kışın bilirsiniz karanlık erken çöker, hafif puslu bir karanlık basmıştı artık. Bende cebimde bulunan mp3 çalarımdan kulaklığımı kulağıma takmış müzik dinliyordum. Biraz yürüdükten sonra hafif duraksadım, çünkü arkamda sanki birisi tarafından takip edildiğimi hissettim. Bir an o soğuklara rağmen terlemeye başladım, bugünkü yaşadığım o bir hayli ilginç olay aklıma geldi. İçimden bir ses;
Yoksa o kadın tarafından mı takip ediliyorum? Başımı hafiften sola doğru kaydırarak göz ucuyla arkama baktım. Biraz uzaktan birisi yaklaşıyordu, bayandı, bugün gördüğüm o otobüsteki kadına çok benziyordu. O muydu?
Tabikide o değildi :D :D

Neyse güldüğume bakmayın gerçekten yaşadıklarım bunlar. Hikayemin devam etmesini istiyorsanız ilginç olaylar başlığı altındaki yayınıma devam etmesi için yorum yazarsınız. Umarım beğenirsiniz. Hoşçakalın, dostça kalın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder